Kulturowa analiza rynku

Nasza analiza to mapa, dzięki której lepiej i głębiej zrozumiesz kulturę i otoczenie, w których działasz, oraz tożsamości swoich klientów. Ludzie nie kupują produktów, ale historie oraz emocje im towarzyszące.

Pomożemy odpowiedzieć Ci na pytania: 

  • jakimi wartościami kierują się Twoi klienci/klientki?, 
  • jakie narracje i emocje są im bliskie?,
  • jakie znaczenie ma i może mieć zakup Twojego produktu?, 
  • jak zmieniać świat, a nie tylko sprzedawać?

Wybierz obszar, który Cię interesuje – może być to np. zdrowa żywność, okna, pralki lub problem jak np. odpowiedzialna konsumpcja, znaczenie wody w kulturze, mobilność.

Obejrzymy za Ciebie seriale, przeczeszemy Internet, przesłuchamy podcasty i obejrzymy filmy na TikToku. Wykorzystujemy rozumienie kultury i popkultury na gruncie brytyjskich studiów kulturowych. Do badań stosujemy m.in. pięciowymiarowy model obiegu kultury. Korzystamy także z teorii krytycznej trzeciej generacji oraz semiotyki, visual studies, narratologii, mapowania kulturowego oraz narzędzi kulturowego medioznawstwa. Dzięki tak zdobytej wiedzy będziesz w staniej lepiej dopasować swoje usługi i produkty do zmieniających się trendów. Nasze badania mogą być podstawą dla tworzenia kampanii reklamowych i strategii marketingowych.

Co otrzymasz?

Otrzymasz od nas raport w formie prezentacji o objętości 30-70 slajdów, w którym krok po kroku zapoznamy Cię z kulturą, w której zanurzona jest wskazana grupa. Wyjaśnimy narracje za pomocą których opisuje siebie i świat; pokażemy jakie emocje jej towarzyszą, odszyfrujemy kody kulturowe, którymi się posługują i z czego nie zawsze zdają sobie sprawę. W przypadku wskazania produktu pokażemy, jak funkcjonuje on w kulturze, dzięki czemu opakujesz go w odpowiednie wartości i emocje.

Wersja rozszerzona

W wersji rozszerzonej proponujemy badania przy zastosowaniu wywiadów indywidualnych, fokusów i kwestionariuszy. W ten sposób wydobędziemy wiedzę od samych klientów/ek: o ich przekonaniach, opiniach i nawykach. W połączeniu z pierwszą częścią audytu kulturowego otrzymasz wielowymiarowy raport nt. emocji, wartości i narracji, z którym możesz skojarzyć swój produkt. Narzędzie to pozwoli Ci odpowiednio zaprojektować strategie marketingowe, aby skutecznie docierać do rynków, jak i tworzyć rynki docelowe. Dodatkowo proponujemy warsztaty marketingu kulturowego.